25 listopada 2013

najprostsza szarlotka

Ten przepis polecam Wam z całego serca.
A dedykuję, standardowo, największej smakoszce szarlotek jaką znam - mojej Mamie :)))

To najpyszniejsze, najbardziej aromatyczne i apetyczne ciasto tego typu, jakie jadłam. Serio.
Robi się je bardzo krótko, bardzo łatwo i przyjemnie.

Idealny sposób na apetyczne doenergetyzowanie się w te zimne i brzydkie dni :D


najprostsza szarlotka
(tortownica x 24 cm)

*nadzienie jabłkowe*
- 6 jabłek obranych, pokrojonych w dość drobną kostkę
- 3 łyżki miodu 
- sok z 1 cytryny
- duuużo cynamonu, szczypta soli i kardamonu


*ciasto*

- 2,5 szklanki mieszanki mąk (pełnoziarnista 3 zboża, gryczana i migdałowa)
- ok. 1/3 kostki masła 
- 1 jajko
- 4-5 łyżek jogurtu greckiego lub śmietany
- solidna szczypta soli
- 2 łyżki ksylitolu + 3 łyżki cukru trzcinowego

1. Najpierw przygotowałam nadzienie jabłkowe. Wszystkie składniki wrzuciłam do rondelka i dusiłam niecałe 10 minut, aż woda z jabłek delikatnie odparowała i całość zgęstniała - część jabłek się rozgotowała a część pozostała w całości.
2. Składniki na kruche ciasto (OPRÓCZ cukru trzcinowego) zagniotłam, do konsystencji kruszonki. Żadnego zagniatania, wałkowania, itd, po prostu zwykła kruszonka.
3. 2/3 kruszonki wyłożyłam na dno silikonowej formy, ugniotłam, aż pokryła równą masą całą powierzchnię. Na to wylałam masę jabłkową. Do reszty kruszonki dodałam cukier trzcinowy i dokładnie wymieszałam. Wysypałam na jabłka.
4. Piekłam 30 min w 180 stopniach z termoobiegiem.


8 komentarzy:

  1. ha a moja szarlotka czeka juz na mnie w domu poki co racze sie owocowka herbatka z teekanne ale jak wroce do domu to napewno uderze w ciasto :D coz tu innego w taka pozostaje jak pieczenie ciasta i herbata :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo ja kocham szarlotki, są u mnie zaraz po serniku :) fajny przepis ! dużo jabłek - to lubię ! no i koniecznie cynamon <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotka jest u mnie na podium ulubionych ciast, więc i coś dla mnie dobrego niewątpliwie tu widzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama też bardzo lubi szarlotkę ;)
    Pysznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj upiekłam wielką blachę bardzo podobnej szarlotki. Do ciasta dodałam orzechy, a do jabłek rodzynki. Bez zapachu cynamonu nie przetrwałabym jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. po ostatnich akcjach z szarlotkami brakowało mi takiego prostego przepisu! ;) i super, że dodajesz sok cytrynowy, bo idealnie się komponuje <3

    OdpowiedzUsuń

Wybacz za weryfikację obrazkową, ale blogger to siedlisko spamu. :)

Wszystkie zdjęcia i przepisy są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie (no chyba, że mnie o tym poinformujesz;).