31 października 2012

ucierany placek cynamonowo-twarogowy z nerkowcową kruszonką / dip 'serowo' - dyniowy

Kolejny eksperyment, który ZDECYDOWANIE muszę zaliczyć do udanych!!

Miałam straszną ochotę na ciasto nie będące sernikiem ani tartą, ale smakujące serem, mega wilgotne i mające coś z cynamonowej drożdżówki.
Udało mi się to osiągnąć, efekt mnie wręcz zaskoczył ;D
   
ucierany placek cynamonowo-twarogowy z orzechową kruszonką
(na formę kwadratową 20x20 - 16 kawałków)

*mokre*
- 2 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego + 2 łyżki oleju rzepakowego nierafinowanego
- 2 łyżki miodu rzepakowego + 3/4 łyżeczki stewii w proszku (biały proszek o zawartości 95% glikozydów stewiolowych - 300 razy słodszy od cukru; sprawdzajcie na opakowaniach bo te proszki się różnią!)
- 2 jajka '0'
- 250 g chudego twarogu
- szczypta soli, mnóstwo cynamonu (!), kardamon, skórka z cytryny i z mandarynki, łyżeczka
- ok. 1/4 szklanki maślanki

*suche*
- garść rodzynek
- po pół szklanki: zarodków pszennych, mąki pełnoziarnistej lubella 3 zboża, mąki ryżowej pełnoziarnistej
- łyżeczka sody oczyszczonej + ok. 2 łyżki domowego octu jabłkowego (żywego, mętnego)


*na wierzch

- po garści nerkowców i migdałów, utłuczonych w moździerzu

1. Najpierw utarłam w misce wszystkie mokre składniki na jednolitą masę. Małe grudki twarogu były widoczne, tak ma być.
2. Wsypałam suche składniki, oprócz sody z octem. Dokładnie wymieszałam.
3. Gdy masa była już jednolita, wsypałam sodę, polałam ją octem i energicznie wymieszałam. Dzięki temu cała masa się napowietrzyła i lekko spuchła.
4. Przełożyłam do silikonowej, kwadratowej formy, wyrównałam, posypałam z wierzchu orzechami.
5. Piekłam w 180 stopniach z termoobiegiem przez 40 minut.



                                           ---------------------------------------

No i jeszcze muszę się z Wami podzielić przepisem, bez zdjęcia, na boski dip z dyni, w sumie powstał przypadkiem, ale tak bardzo mi posmakował, że dzisiaj zrobiłam go znowu :D
No i w sumie wpasowuje się w dzisiejsze Halloween ;D

Smakuje on dość serowo, ale nie ma w nim sera, tylko są płatki nieaktywnych drożdży. Mają one smak bardzo serowo-parmezanowy, są niesamowicie wartościowe dla całego ciała, są genialne!
No i jest w nim sporo oleju lnianego, nierafinowanego zimnotłoczonego, bogatego w kwasy tłuszczowe omega-3 które działają prozdrowotnie, przeciwzapalnie, odżywiają mózg i regulują mnóstwo rzeczy w organizmie (razem z metabolizmem), a przy tym pomagają nawilżyć stawy - obecnie jest mi to bardzo potrzebne, mocno je ostatnio przeciążyłam :/

dip 'serowo'-dyniowy

- ok. szklanka domowego puree z upieczonej dyni
- 1,5 łyżeczki musztardy
- chlust sosu sojowego, pieprz cayenne, curry, czubryca
- mały kawałek cebuli, bardzo drobno posiekany
- 2 łyżki płatków nieaktywnych drożdży
- 2 łyżki oleju lnianego nierafinowanego zimnotłoczonego
- można dodać suszone pomidory, albo troszkę koncentratu pomidorowego/podduszonych pomidorów/puszkowanych pomidorów - dynia i pomidor genialnie się uzupełniają ;D

   *
Hyh to już 100 obserwatorów, dziękuję Wam!!!!!!!!!!!!!!! :***
<3

18 komentarzy:

  1. dip dyniowy nie dla mnie, ale to ciasto mnie wprost zachwyciło! muszę je odtworzyc u siebie, bo brzmi interesująco i równie zachęcająco wygląda<3

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne ciasto, ale chyba bardziej przekonuje mnie dip :) Uwielbiam wszelkie serowe dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Łatwe i smaczne ciasto,więc muszę je zrobić!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pół szklaki zarodków i mąki ?
    Czyli razem pół szklanki, czy każdego po pół szklanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skarbie, przecież masz wyraźnie napisane PO PÓŁ SZKLANKI :D
      po pół szklanki wszystkiego co po dwukropku jest wymienione xD są tam zarodki i 2 rodzaje mąk, czyli łącznie 1,5 szklanki wszystkiego :P

      Usuń
  5. o jeja ,ale pychotka ! ja też chcę kawałek , i widzę nerkowce , mniam !

    OdpowiedzUsuń
  6. wszystko mi się w tym placu bardzo podoba

    OdpowiedzUsuń
  7. dodałam już dokładny przepis na te placki u siebie na blogu. (;

    OdpowiedzUsuń
  8. A u ciebie jak zwykle jakiś twórczy i niespotykany przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh co za ciasto! Jak zwykle kusząca ciekawostka. A ja ciągle się nie mogę zmobilizować do domowych ćwiczen i mimo deszczu latam po dworzu jak oszalała. I dobrze, bo po zeszłotygodniowych wakacjach akurat potrzebne latanie :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Smakowicie i kusząco ..... uwielbiam !!!!!!!! no bo z serem :)Do wypróbowania !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. gdybym tylko miała czas to bym robiła;<
    wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robienie tego ciasta to 5-7 minut, piecze się 40 ale w tym czasie możesz coś innego robić ;P
      nie jest wcaaale czasochłonne, polecam, zrób, to ciasto gdy jest w piekarniku zamienia się w baaaardzo skuteczną aromaterapię ;D

      Usuń
  12. ten dip zapowiada się ciekawie, zrobię więcej puree dyniowego niż planowałam i wypróbuję, melduje się obserwator sto trzeci

    OdpowiedzUsuń
  13. ten dip mnie zaintrygował i z pewnością zrobię :) Tylko nie lubię smaku oleju lnianego, więc zastąpię bezsmakowym olejem rzepakowym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie!Dip na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

Wybacz za weryfikację obrazkową, ale blogger to siedlisko spamu. :)

Wszystkie zdjęcia i przepisy są mojego autorstwa i nie zgadzam się na ich kopiowanie (no chyba, że mnie o tym poinformujesz;).